موتور وکیوم چیست ؟ | موتور وکیوم را بشناسید

پمپ وکیوم چیست؟

وکیوم یا خلاء به محیطی گفته می‌شود که فشار هوای آن محیط کمتر از فشار جو باشد.

پمپ وکیوم https://asiavacuumpumps.com
پمپ وکیوم چیست؟

منظور از وکیوم یا خلاء محیطی است که فشار هوای آن محیط کمتر از فشار جو باشد و براساس میزان فشار هوا به چهار گروه اصلی طبقه بندی می‌شوند:

  • وکیوم پایین
  • وکیوم متوسط
  • وکیوم بالا
  • وکیوم فوق بالا

اساس کار پمپ وکیوم

پمپ وکیوم‌های PVI از دو قسمت اصلی روتور ROTOR (شفت و پروانه) و بدنه (سیلندر و سر سیلندرها) تشکیل شده است که در عین مکانیسم عمل ساده از کیفیت بهروری بالائی برخوردار است.

جنس قطعات پمپ‌ها از کیفیت بالا و عملیات ماشینکاری آنها بر طبق استانداردهای ISO,DIN با دقت‌های در حد صدم میلیمتر صورت می‌گیرد که باعث حداقل نشت داخلی و افزایش راندمان دستگاه می‌شود.

هر دستگاه از لحاظ ظرفیت، فشار، میزان خلاء، مصرف قدرت و راندمان‌های مختلف آزمایش کامل می‌شود و کلیه قطعات در مراحل اقلام ورودی، ماشینکاری، ساخت، مونتاژ و تحویل نهائی ۱۰۰% توسط بخش Q.C کارخانه کنترل می‌شود.

مکانیسم عمل پمپ وکیوم

حرکت دورانی و خارج از مرکز پروانه حول محور پمپ وکیوم در داخل سیلندر محتوی آب سبب تشکیل رینگ آب می‌شود. در جهت دوران با ورود و خروج مداوم پره‌ها در داخل آب، حجم بسته فضای بین دو سرسیلندر، هر دو پره و جداره داخلی رینگ آب در یکطرف افزایش می‌یابد و عمل مکش صورت می‌گیرد و در طرف دیگر کاهش یافته ( ناحیه دهش ) و عمل تراکم انجام می‌پذیرد.

عمل خنک کردن پمپ وکیوم بوسیله آب انجام می‌شود و می‌توان از کندانس ذرات آب همراه هوای خروجی و برگشت آن به پمپ نیز استفاده کرد که در نتیجه خنک شدن پمپ و تثبیت درجه حرارت واکنش تراکم بصورت ایزوترمال انجام می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *